Kerst aan de Amstel, editie 2017

In het weekend van 16 en 17 december organiseren de Vrienden de 3e editie van het event ‘Kerst aan de Amstel’ in en om de St.Urbanuskerk. Dit jaar speciaal opgezet om, samen met de parochie, de benodigde financiën bijeen te krijgen om de ramen in het priesterkoor van broodnodig onderhoud te kunnen voorzien. En het belooft dit jaar opnieuw alle voorgaande edities te overtreffen!

Op gebied van drank en spijzen zal er een overvloedig en zeer smaakvol aanbod zijn, waaronder 1ste klas wijnen van de Wijnschuur en speciale wagyu-burgers (= de Rolls-Royce onder de hamburgers!), georganiseerd én klaargemaakt door de maître van de golf sociëteit de Lage Vuursche. Sterrenkwaliteit in Nes!! Daarnaast natuurlijk glühwein, warme chocolademelk, snert en veel ander lekkers. Daarvoor hebben we de tijden ook iets aangepast: we beginnen dit jaar om 15.00uur en eindigen om 19.00uur; u kunt dus allen blijven eten.

Aankleding, inclusief organisatie, is in Anton-Pieck-stijl. Mocht u dit ook leuk vinden: doe mee en kom in stijl. Voor de kids veel knutselwerk en er is een speurtocht op touw gezet, met als afsluiter een echte ‘Nesmob’. Spektakel en veel bel-gerinkel gegarandeerd! Poseren voor de fotograaf gebeurt dit jaar in een nieuwe setting, altijd leuk zo’n kiek met de familie en digitaal beschikbaar na afloop. Dit jaar is er iets zeer bijzonders georganiseerd: we gaan schitteren met de zeldzame, textiele rijkdom van de parochie: er zullen zo’n 15 zeer exclusieve kazuifels worden tentoongesteld, met daarbij een complete beschrijving over de geschiedenis van deze pareltjes. Ondertussen is op de achtergrond hoorbaar aanwezig het kerstkoor welke kerstliederen ten gehore brengt. Koud zult u het die middag zeker niet krijgen door het knapperend haardvuur welke lustig zal branden. Een nog lang niet volledige opsomming van al het moois, gezelligheid en lekkers! Voor het volledige program kunt u overigens terecht op de site van de Vrienden via deze link. En dit is nog maar de zaterdag…

Op zondag treedt de harmoniekapel St.Aemiliaan uit Kerkrade op; zij hebben speciaal voor deze dag een geheel nieuw repertoire ingestudeerd. Speciale vocalisten voor dit concert zijn Vera, slechts 8 jaren jong en Peter, tja, hij geeft zijn leeftijd niet prijs... Aanvang is om 14.15uur, tijdens de pauze kunt u uw dorst lessen met glühwein en/of warme chocolademelk, gelijkertijd een ideaal moment om gezellig bij te praten met uw dorpsgenoten, vrienden of bekenden in de kerk welke volledig is opgetuigd in kerstsfeer. Ook hier kunt u na afloop van het concert onze mooie, levensgrote kerststal of de kazuifel-tentoonstelling bekijken.

We hopen dat u dit weekend ook van de partij bent om volop mee te genieten, waarmee u tegelijkertijd ons bijzondere doel steunt. U bent van harte welkom!